Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

Door: frankveerinthailand

17 Maart 2011 | Thailand, Phi Phi Don

Van Ton Sai naar phi phi Island

Vanmorgen begon de dag zwaar bewolkt met enorme tropische regen. We werden rond 9 uur opgehaald bij ons resort. De reis naar phi phi was al een hele belevenis opzich. Door de stromende regen moesten we met onze backpacks in de longtailboot stappen die enorm wankelde door de hoge golven. We gingen er met zo ongeveer tien man in (ze zijn hier niet bang :p)!! Nadat we bijna omsloegen incl alle bagage kwamen we aan met de longtailboot bij de "gewone" boot waar we moesten overstappen. Maar denk je dat ze een bruggetje hadden of iets anders?nope.. Dat werd dus bepakt en bezakt overstappen. De golven waren inmiddels nog niet minder hoog of rustiger. Uiteindelijk stapten we veilig op de boot. Eenmaal onderweg werd ik weer heerlijk zeeziek en moest ik even op het dek gaan staan waar ik door de golven en regen bijna afgeslagen werd,dus ik besloot maar weer naar binnen te gaan.

Eenmaal aangekomen op phi phi hadden we geen idee waar we naar toe gingen en welk resort of hotel we zouden boeken. Dat komt hier op de een of andere manier ALTIJD goed!! er kwam een vrouw op ons afgelopen en die liep met ons mee naar een muur met resorts. Daar een uitgekozen te hebben werd onze bagage opgehaald. Nu zitten we in een bungalow op phiphi. Met wasbak,warme douche,tv en airco!! Lekker luxe.. "garden inn bungalow" heet het!! http://phi-phi.com/hotel-galleries/24992/index/01-garden-inn-phi-phi-island.htm

De nasleep van de Tsunami is hier nog altijd erg voelbaar. We zagen bij aankomst op phiphi toen we wachtte totdat we opgehaald werden de beelden op tv van de tsunami in Japan. De mensen van hier die ernaar keken knepen de ogen dicht en eentje begon zelfs te huilen. Wat moet dat hier voor de mensen vreselijk zijn geweest!! Ook toen we vanmiddag in een garden wat dronken hingen daar honderden foto's met beelden van de tsunami en hoe het eiland er daarna uitzag!! Er was echt NIETS meer van over!! Na een watertje in de garden was ik nog steeds niet lekker en moest ik even een pitstop maken in een luxe resort in de garden om de bloemen te bemesten met een eigen gemaakte pizza!! Daarna ben ik in bed gaan liggen omdat ik echt ziek was!! Frank is even gaan zwemmen en heeft ook even gekeken waar we naartoe moeten vluchten in geval van een tsunami. Je kan maar beter goed voorbereid zijn voor het geval dat. Je weet nooit!! We zien ook nog veel van de wederopbouw hier.. Sommige delen zijn nog totaal verwoest.

Het is hier echt paradijselijk mooi!! De mooie rotsen uit het water en de blauw/groene zee zijn prachtig!! Vandaag hebben we een kano gehuurd en zijn we naar een (onbewoond) stuk eiland gepeddeld dat was nog wel even zweten hoor haha je verkijkt je flink op de afstanden op zee!! Maar daar hebben we alleen al prachtige foto's gemaakt.. En er moeten nog mooiere stukken zijn hebben we ons laten vertellen!! We zijn benieuwd.. We wilden morgen een boottour doen rond het eiland maar we zijn beiden niet helemaal lekker door een Thais scheitvirusje!!

De straten hier zitten vol met tatoo winkels en ze worden ook echt aan de lopende band gezet. Veel mensen kiezen niet voor een kleine beschaafde tatoo maar de hele arm vol of een masterlijk grote achterop de rug. Tja alles kan hier..

Ik kan het niet laten om toch te zeggen haha maar al die vrouwen hier met Aziatisch haar!! Het ziet er allemaal hetzelfde uit (kwa kleur) en er zit werkelijk niet EEN bochtje,kreukeltje of wat dan ook in het haar!! Er kan zelfs windkracht 13 doorheen waaien en dan na een keer erdoorheen strijken zit het precies hetzelfde als daarvoor!!

Fietsers hier zie je heel veel. Zelfs de politie (die bestaat uit 1 man op een fiets die "tringtring" zegt als hij er langs moet). Nog maar te zwijgen over zijn goede zaklamp (die van de thaise action komt). Fietsers hebben of een toeter of een bel of ze roepen: "fiefie" "foefoe" "tringtring" of iets in die richting. Als je het hoort weet je in ieder geval dat je nog maar maximaal 2 seconden hebt om te schuiven anders lig je eronder!!

We zijn met een tour rond het eiland geweest en hebben weer heel wat mooie plekjes gezien!! Gelukkig hadden ze hier bij de "Pharmacy" pilletjes tegen zeeziekte!! Ze werkten perfect maar je kreeg er wel het gevoel van alsof je 3 nachten niet had geslapen zo duf ;)!! We hebben weer het "geluk" gehad om haaien te mogen spotten. Ditmaal hebben we er 3 gezien!! Eentje ervan was geen misselijke jongen en maar liefs ongeveer 2 meter schoon aan de haak. Dit keer hadden we ook geen vork als wapen haha (maar het ging goed)!! We hebben ook onwijs mooie grote gekleurde vissen gezien,barracuda's, een schildpadje en masterlijk veel zee egels en ander koraal.

We zijn ook gaan zwemmen in de blue lagoon. Wat was dat mooi zeg!! De rotsen hier in het water zien we overal.. Een mooi gezicht geeft dat.

Vandaag zijn we op monkey beach geweest en hebben we lekker in het zonnetje gelegen!! we hadden een taxiboot geregeld op ons strandje en zijn daarheen gevaren. Om 4 uur zou hij ons op komen halen maar om kwart over 4 was hij er nog niet. Aangezien we zoiets al eens eerder hebben gehad hebben we dit keer geen risico genomen en zijn we met een andere boot terug naar ons strandje gevaren!! De Thaise mensen zijn heel vriendelijk maar met de taxiboten kun je geen afspraken maken!! Of ze komen dan om 6 uur nog eens langsvaren en mag je voor de hoofdprijs terug naar je eigen strand. Zo slim zijn ze dan ook wel weer (er is dan geen ander vervoersmiddel)!!

Wat we hier wel heel veel zien zijn Chinezen. Ze zijn stuk voor stuk niet helemaal wijs haha. Hele shoots op het strand en de gekste kleding en poses!! Vandaag zagen we een longtailboot langs varen met allemaal paraplu's,dan weet je ook al dat er allemaal Chinezen inzitten!! In Nederland doen we dat als het regent maar hier doen ze het allemaal voor de zon.

Wel een gek idee dat we hier de airco op 26 hebben staan. Het is dan lekker koel voor ons.

Vrijdag (morgen) reizen we door met de boot naar Phuket. Daar zullen we nog tot maandag verblijven en daarna gaan we weer terug naar Nederland!! Dinsdag komen we weer aan in het (koude) Nederland. Wat gaat onze reis toch ook weer snel.. Maar toch beginnen we iedereen toch ook wel te missen!!

• 17 Maart 2011 - 17:49

Monique:

Ja het eind is alweer zo in zicht hè, maar ik heb onwijs van jullie verhalen genoten, moest vaak lachen maar soms betrapte ik mezelf op het feit dat ik een heel naar gezicht trok bij het lezen, en dan vooral wanneer het over al die beesten enzo ging, of dat tuin bemesten!!! haha. Maarre.....zijn die chinezen geen japanners? Want die maken overal foto's van hoor!
    Geniet nog lekker op Phuket, ik weet niet of jullie nog wat plaatsen, maar anders wens ik jullie alvast een hele fijne reis terug naar nederland, waar het nu inderdaad heel koud is (vind ik!) Dikke knuffel! Monique en de rest

• 17 Maart 2011 - 18:52

Willem Regina Kids :

hee.
    leuk verhaal :)
    nog fijne dagen daar !
    en een goede terug reis (neem de zon maar mee:p!!).
    tot gauw groetjes .

• 19 Maart 2011 - 13:22

Anniek S:

Wij missen jullie ook hoor! Geniet van de laatste dagen! Hoop dat jullie nog opknappen!
    kus

• 19 Maart 2011 - 14:10

Sharida:

Heey Frank en Vera,

Wat een ervaring zeg :P. Wat een leuke verhalen en mooie foto's.

Geniet er nog lekker van.

Liefs Sharida