Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

Door: frankveerinthailand

14 Maart 2011 | Thailand, Phi Phi Don

Van Ton Sai naar phi phi Island

Vanmorgen begon de dag zwaar bewolkt met enorme tropische regen. We werden rond 9 uur opgehaald bij ons resort. De reis naar phi phi was al een hele belevenis opzich. Door de stromende regen moesten we met onze backpacks in de longtailboot stappen die enorm wankelde door de hoge golven. We gingen er met zo ongeveer tien man in (ze zijn hier niet bang :p)!! Nadat we bijna omsloegen incl alle bagage kwamen we aan met de longtailboot bij de "gewone" boot waar we moesten overstappen. Maar denk je dat ze een bruggetje hadden of iets anders?nope.. Dat werd dus bepakt en bezakt overstappen. De golven waren inmiddels nog niet minder hoog of rustiger. Uiteindelijk stapten we veilig op de boot. Eenmaal onderweg werd ik weer heerlijk zeeziek en moest ik even op het dek gaan staan waar ik door de golven en regen bijna afgeslagen werd,dus ik besloot maar weer naar binnen te gaan.

Eenmaal aangekomen op phi phi hadden we geen idee waar we naar toe gingen en welk resort of hotel we zouden boeken. Dat komt hier op de een of andere manier ALTIJD goed!! er kwam een vrouw op ons afgelopen en die liep met ons mee naar een muur met resorts. Daar een uitgekozen te hebben werd onze bagage opgehaald. Nu zitten we in een bungalow op phiphi. Met wasbak,warme douche,tv en airco!! Lekker luxe..

De nasleep van de Tsunami is hier nog altijd erg voelbaar. We zagen bij aankomst op phiphi toen we wachtte totdat we opgehaald werden de beelden op tv van de tsunami in Japan. De mensen van hier die ernaar keken knepen de ogen dicht en eentje begon zelfs te huilen. Wat moet dat hier voor de mensen vreselijk zijn geweest!! Ook toen we vanmiddag in een garden wat dronken hingen daar honderden foto's met beelden van de tsunami en hoe het eiland er daarna uitzag!! Er was echt NIETS meer van over!! Na een watertje in de garden was ik nog steeds niet lekker en moest ik even een pitstop maken in een luxe resort in de garden om de bloemen te bemesten met een eigen gemaakte pizza!! Daarna ben ik in bed gaan liggen omdat ik echt ziek was!! Frank is even gaan zwemmen en heeft ook even gekeken waar we naartoe moeten vluchten in geval van een tsunami. Je kan maar beter goed voorbereid zijn voor het geval dat. Je weet nooit!! We zien ook nog veel van de wederopbouw hier.. Sommige delen zijn nog totaal verwoest.

Het is hier echt paradijselijk mooi!! De mooie rotsen uit het water en de blauw/groene zee zijn prachtig!! Vandaag hebben we een kano gehuurd en zijn we naar een (onbewoond) stuk eiland gepeddeld dat was nog wel even zweten hoor haha je verkijkt je flink op de afstanden op zee!! Maar daar hebben we alleen al prachtige foto's gemaakt.. En er moeten nog mooiere stukken zijn hebben we ons laten vertellen!! We zijn benieuwd.. We wilden morgen een boottour doen rond het eiland maar we zijn beiden niet helemaal lekker door een Thais scheitvirusje!!

• 14 Maart 2011 - 18:21

Monique:

Avontuur avontuur, het is allemaal een beetje anders dan een all inclusive resortje in Turkey hè? Maar wel super om te lezen, was ik nog maar jong..........;)
    Hopelijk is het thaise schijtvirusje een beetje over en gaan jullie weer lekker genieten. Vreselijk hè die beelden uit Japan, ja zo zal het daar dus ook geweest zijn, altijd goed om te kijken waar je in zo'n geval dan heen moet gaan. Maar laten we hopen dat je daar geen gebruik van moet maken. Ik ga even jullie foto's bekijken, want tja........we zijn vrienden geworden hè!!! hahah lang leve facebook (krijg nu wel veel mailtje van al die mensen die maar vrienden met me willen worden.......pfpfpfpfp....)
    xxxx Monique

• 17 Maart 2011 - 08:51

Cilly:

Wat hebben jullie het toch goed. Geniet nog even intens en wij zijn benieuwd naar alle verhalen als jullie weer thuis zijn.

Tot gauw. XXXXXX van ons

Verslag uit: Thailand, Phi Phi Don

rondreis door zuid Thailand

24 Januari 2012

nieuwe reis is een feit (Dubai,Java,Bali)

20 Maart 2011

Phuket

20 Maart 2011

Phuket

17 Maart 2011

14 Maart 2011

Koh Phi Phi

Hallo allemaal, Leuk dat jullie even een kijkje komen nemen op onze website! We gaan een rondreis maken door zuid Thailand. We landen (en starten) in Bangkok na een tussenstop in Hongkong. Vervolgens gaan we 5 weken reizen door zuid Thailand en leggen we ongeveer een afstand af van 2200 km waarna we eindigen in Phuket. Van daaruit zullen we weer terugvliegen via Hongkong naar Amsterdam. Hopelijk vinden we tijdens onze reis voldoende wifi punten zodat we jullie op de hoogte kunnen houden van foto's en reisverslagen!

Actief sinds 13 Dec. 2010