Hanoi stad - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu Hanoi stad - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

Hanoi stad

Door: Vera Urlings

28 April 2013 | Vietnam, Hanoi

27 april/28 april Hanoi centrum

Na een toch wel lange reis vanuit Nederland en 40 uur later landen we op de luchthaven van Vietnam. Het is nog een heel gedoe om het visum te krijgen bij aankomst in Vietnam. Ze gebruiken echt de loempia methode (lees: zeer ongestructureerd systeem) waardoor we nog zeker een dik uur moesten wachten op ons visum. Uiteindelijk gelukt en snel op naar de bagageband. Eenmaal de backpack weer in bezig lopen we naar buiten waar Bas en Claudia al op ons staan te wachten met mooie Vietnamese hoedjes! Best gek om elkaar dan hier te ontmoeten na zo een lange tijd.

Eenmaal na de taxirit gaan we eten bij een lekker restaurant. Het scheelt dat Bas en Claudia precies weten waar we lekker kunnen eten. Eindelijk lekkere Loempia's die hier toch wel heel anders smaken. Er zit een soort licht vliesje omheen maar ze smaken ook erg lekker. Met stokjes eten is wel nog even wennen haha.

Eenmaal een nacht geslapen in ons hostel in de stad van Hanoi (Bodega hotel) eten we een lekker ontbijt en gaan daarna de stad in. Het scheelt dat Bas en Claudia weer precies weten waar we moeten zijn! We hebben de stad doorlopen en alles bekeken in Hanoi. Tempeltjes bekeken, drankjes gedronken vanaf een barretje met uitzicht over Hanoi.

De meisjes die hier op een scooter rijden hebben aan de achterkant van hun helm een inham. Hier kunnen ze dan hun staart in hebben wanneer ze de helm op hebben. Gave uitvinding!

Na een dag rondlopen in Hanoi lopen we weer naar ons hotel. We pakken onze backpack weer in en gaan ergens bij een gezellig eettentje dineren. Na het diner lopen we naar het hotel om de backpack op te halen en door te gaan naar het treinstation in Hanoi. We reizen van Hanoi naar Sapa (een bergdorp in noord Vietnam) wat ongeveer 400 km is. We vertrekken met de nachttrein om 21.00 uur en zullen in de ochtend om 5.30 aankomen in Lao Cai een dorp vlakbij Sapa. Vanuit de trein kun je een raam open maken en er lopen vrouwtjes over het spoor waar je bier,drinken en andere hapjes kan kopen, grappig. We zullen in sapa 3 dagen blijven en woensdagnacht weer met de nachttrein terugreizen richting Hanoi. Waarschijnlijk vanaf daar doorreizen naar Halong bay voor een mooie toer met de boot en overnachting in Halong bay en omgeving.

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Dagje Beijing en rondreis Vietnam

Backpacken in Vietnam met tussenstop in Beijing.

10 Mei 2013

28 April 2013

Hanoi stad

26 April 2013

Beijing

Hallo allemaal, Leuk dat jullie even een kijkje komen nemen op onze website! We gaan een rondreis maken door zuid Thailand. We landen (en starten) in Bangkok na een tussenstop in Hongkong. Vervolgens gaan we 5 weken reizen door zuid Thailand en leggen we ongeveer een afstand af van 2200 km waarna we eindigen in Phuket. Van daaruit zullen we weer terugvliegen via Hongkong naar Amsterdam. Hopelijk vinden we tijdens onze reis voldoende wifi punten zodat we jullie op de hoogte kunnen houden van foto's en reisverslagen!

Actief sinds 13 Dec. 2010