Sawatdee (hallo) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu Sawatdee (hallo) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

Sawatdee (hallo)

Door: frankveerinthailand

22 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Sawatdee

We zijn goed aangekomen na een lange vlucht!! Wat een luxe vliegtuigen van Cathay Pacific,we konden zelfs meekijken op het scherm voor ons in de stoel!! Er hing een camera onder het vliegtuig. De luchthaven van Hongkong waar we een tussenlanding maakten was echt enorm groot en luxe! ! Gucci prada alles en er werd veel verkocht!!!

Eenmaal aangekomen op de luchthaven zijn we maar gelijk met avontuur begonnen!! We namen een taxi op goed geluk naar ons hotel. Het duurde ongeveer een uur en we betaalden 300 Bath dat is ongeveer €6.60!! Eenmaal aangekomen in ons hotel (wat behoorlijk luxe is voor Thaise begrippen) besloten we om even rond het hotel te gaan lopen. We waren het hotel nog niet uit of we werden al aangesproken. Wat hadden we gedaan?wat gingen we doen?hoe lang bleven we en wat gaan jullie morgen doen zijn zo ongeveer de eerste vragen hier ;)!! Eenmaal aan de praat zaten we binnen no time in een tuktuk.. Deze beste man reed ons 2 uur naar mooie plekjes in de stad en we betaalden de troostprijs (€0.44 omgerekend) !!

Veel Thaise mensen lopen hier met mondkappen. Waarschijnlijk ook voor de uitlaatgassen maar soms word je 3 keer in 5 min tijd in je gezicht geblaft!!

We gingen de eerste dag over de markt lopen vlakbij ons hotel. Die lag naast de rivier. Het was alleen een andere markt
Dan we verwachtte. Kikkers,vissen,darmen,andere ingewanden,schildpadden echt alles is er te koop!! Heel vies om te zien (en het ruikt echt heeeeeeeel vies!!!)

In de avond waren we helemaal gesloopt en lagen we al om 8 uur in bed. We aten bij ons hotel (peppersteak en schnitzel haha heel Thais) 1200 Bath (ongeveer €25met zijn tweeën).

Vandaag hebben we voor ons gevoel heel Bangkok in 1 dag gezien. Voeten,rug,kuiten alles doet zeer haha!! We hebben veel tempels bezocht en een boottocht gemaakt over de rivier om te zien hoe de mensen aan het water wonen. Daar zagen we ook een verrassing uit het water komen (zie foto's) We zijn ook naar Kho San geweest vanavond. De backpackersstraat van Thailand. Daar hebben we gegeten incl nagerecht voor 120bath haha giller (€2.50) met zijn tweeën!! Bij de tempels moet je uit respect voor Buddha lange kleren dragen (die hadden we niet) dus echte carnavalskleren (zie foto's)!!

Het is wel even wennen dat alles links rijdt.. Als we oversteken kijken we rechts en vaak worden we dan van links bijna van de sokken gereden. De koningin kwam vandaag ook nog langs per auto we mochten niet op de straat lopen en er was overal politie.. Fluiten en gebaren!! Toen gingen we maar wat eten!! "STAND UP" schreeuwden de mensen uhh ok wij staan!! Daar kwam de koningin en toen weer zitten haha heel apart (al het verkeer stond stil en langs de kant)!

Bij Khao San ook lekker beesten gezien. Kakkerlakken,kreeften,torren,sprinkhanen en schorpioenen en wel allemaal gefrituurd te koop!! We twijfelden maar hebben het toch maar overgeslagen.. Misschien morgen nog!!

Het weer is verder goed. 31 graden en bewolkt. Soms komt de zon door dan is het binnen 3 sec heel heite aan het hoofd!!

We zijn ook lekker brutaal geweest,we hoorden geschreeuw van kinderen en gingen kijken.. Een Thaise school. We vroegen of we mochten kijken en uiteindelijk kregen we een hele rondleiding. Heel leuk!! ze zijn heel vriendelijk hier (vaak moeten ze wel wat van je).

Morgen gaan we nog 1 dag naar Bangkok en donderdagmorgen vertrekken we vroeg naar Kanchanaburi met de trein (dat zal ook spektakel worden).

Voor vrouwen is het hier echt een warhalla,kleding, schoenen,siraden lovely!! (jammer dat er weinig in een backpack past)!! ;)

Kortom het is hier super en we genieten van iedere minuut!!

• 22 Februari 2011 - 16:21

Ciel:

Klinkt goed Veer! Voor die beesten wordt je vanzelf immuun en uiteindelijk lust je ze rauw. (misschien ook letterlijk) Wauw mooie foto's heb je ook al gemaakt! Leuk dat je ook nog even op die school mocht kijken zeg. Nou op naar de volgende avonturen, geniet'ze! xx Ciel

• 22 Februari 2011 - 16:23

Anniek K:

Klinkt super Frank en Veer! Het lijkt alleen al of jullie heel Thailand al gezien hebben, hahaha!:-D Ik verwacht alleen nog wel dat er een schorpioentje o.i.d. bij jullie naar binnen gaat ;-)

Kan helaas de foto's niet bekijken, maar zal wel aan mijn laptop liggen.

Enjoy!!!

Anniek (en Jasper)

• 22 Februari 2011 - 17:51

Sharida:

Heey lieve Vera en Frank,

Wat een leuk verhaal en mooie foto's. K ben wel een beetje jalours op jullie :$ :P.

Veel plezier en ik wacht met smacht op het volgende leuke verhaal.

Geniet er lekker van. Hier is het afgelopen dagen maar koud.

Liefs Sharida (en Michel)

• 22 Februari 2011 - 18:29

Monique:

Hey super verhaal Frank en Veer, zou wel even willen ruilen hoor! Alleen jammer, ik kan de foto's ook niet zien, zal wel net als een van de andere schreef, aan mijn lap liggen. Nou lekker genieten, af en toe de neus maar dicht houden hè op de markten! ;) Geniet ervan! xxxx monique

• 22 Februari 2011 - 19:19

Maaike Geerdink:

Hallo wereldreizigers,dat klinkt allemaal erg gaaf!!!!en mmmmm kakkerlakken hahaha getsie....geniet ervan daar en by the way t is hier -6 geweest vandaag brrrr...:-);-) nou have fun dikke kus maurice en maaike

• 22 Februari 2011 - 22:03

Kim En Niek:

Hey Frank en Veer,

Wij liggen met jaloezie jullie verslag en foto te lezen/bekijken in bed. Wat mooi dat jullie het zo leuk hebben. Het ziet er heel mooi uit!! Veel succes en plezier nog.

Voor die gene die de foto niet kan zien:
    Bij Google vera urlings Facebook zoeken, gelijk de bovenste link openen, dan naar foto's, map uploads vanaf je telefoon.

• 23 Februari 2011 - 10:25

Frankveer:

Leuk jullie reacties te lezen,bedankt!! Misschien na morgen geen wifi meer dat is nog afwachten ;) !! De foto's staan inderdaad op mijn facebook (account aanmaken is gratis) dan kun je me toevoegen en dan kun je ze ook zien!!

• 23 Februari 2011 - 15:13

Oma En Opa Fetlaar:

Hoi Frank en Vera,
    Al een mooi reisverslag,zo te lezen genieten jullie er wel van.Hopen dat jullie nog mooie avonturen beleven.Veel liefs.