Guesthouse aan de river kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu Guesthouse aan de river kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

Guesthouse aan de river kwai

Door: frankveerinthailand

26 Februari 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Sawatdee people

Wat is het hier mooi zeg!! we zijn woensdag naar het bayoke sky hotel geweest. Dat is het hoogste gebouw in
Thailand en ligt in Bangkok. Het gebouw is 309m hoog. Mooi uitzicht over de hele stad. We zijn ook in het Lumphinipark geweest haha Kong
 fu tai chi ze doen het allemaal daar.. We hebben ook grote beesten gezien en schildpadden,hagedissen en vogels!! We zijn ook in Chinatown geweest. Dat was leuk voor tien minuten. Enorme chaos en enorme bende. Alle ingewanden en vieze verkoopwaren liggen er zo aan de straat.

Ze praten hier bijna allemaal voor geen woord Engels. Soms moeten we met handen en voeten werk ons uiten maar het Thaise boekje waar de Ned-Thaise vertaling in staat doet wonderen.

's avonds in kho sao hebben we de eerste ladyboy gespot. en bij een leuke kroeg geweest!!

Donderdagmorgen zijn we om 6 uur verder getrokken met onze backpacks
In de trein. Ook heel bijzonder. Alles loopt gewoon over het spoor en als je een fluitje hoort moet je even schuiven omdat er een trein komt!! Daarna kwamen we in de trein een vrouwtje tegen die ons een overnachting aansmeerde in een guesthouse.. Ach ja waarom ook niet ;) lekker avontuurlijk niet weten waar je komt!! Na een taxi genomen te hebben naar het guesthouse  kwamen we bij de river kwai. Onze kamer ligt direct aan deze mooie rivier. we hebben om 12.00 een fiets gehuurd
En gingen in de ronte fietsen. We kwamen er al snel achter dat het fietsen op dit tijdstip wel erg veel is in bergen (maar we kwamen wel mooie plekjes tegen)!!  We zijn naar de river kwai bridge gefietst en we wilden naar de monkeyschool. Daarnaartoe veel rijstvelden gezien en koeien met reuze oren (grote shimmies)!! Het links fietsen was wel even wennen tussen de drukte. Bijna iedere bocht fietsen we uit automatisme weer rechts haha.

Vrijdag zijn we met de taxi en de bus naar de erawan watervallen geweest!! wat was dat mooi zeg. we hebben veel wilde dieren gezien: grote vlinders,hagedissen en wilde apen!! We zagen er 1 en die wilden we lokken met wat chips. Al snel zaten er tientallen apen en ook heeele kleine schattige aapjes!! We moesten nog behoorlijk klimmen tot level 7 van de waterval. Maar het was meer dan de moeite waard. In het water gaven de vissen je zelfs een gratis peeling!! dat voelde heel
Gek al doe vissenbeetjes in je voet. Savonds zijn we naar de avondmarkt geweest!! Ik denk dat ik terugkom met 2 volle backpacks :D

Borden langs de weg met pas op voor overstekende apen,overstekende olifanten of overstekende koeien zien we hier regelmatig!

Wauw wat gaaf!! Vandaag zijn we naar een olifantenkamp geweest. We stapten op de rug en gingen door de jungle rijden. Na 5 min mochten we zelf rijden haha geweldig!! We zaten in de nek van de olifant. Als je hem dan onder zijn oren kriebelt gaat die lopen. Twee voeten kriebelen gaat die rechtdoor en alleen links of rechts dan buigt die!! Daarna gingen we door de rivier met de olifant. Daar heeft die ons helemaal natgespoten met zijn slurf haha!! het zat niet even comfortabel op zijn rug. Hij had er echt een grote dikke ruggengraad. Wat een mooie ervaring!! Onderweg rukte die soms ook hele stukken van de boom en bladeren maar dat mocht die niet ;)

Vanmiddag zijn we naar de monkey school geweest. Daar trainen ze apen om kokosnoten uit de boom te halen!! Heel grappig om te zien. We hebben gebasketbald tegen de aap.. Spellen met nummers gedaan met de slimste aap.. Een aap op een driewieler gezien en een aap gekozen die ons als boom gebruikte :D

We trekken vandaag van kanchanaburi naar hua hin..

Als het goed is en je klikt op onderstaande link dan kun je de foto's zien:

• 26 Februari 2011 - 15:52

Monique:

Jee wat hebben jullie in die korte tijd al veel gezien en gedaan zeg, nog geen week weg en als je het zo leest lijkt het of het in een tijdsbestek is van een paar weken! Lekker verder genieten! xxxx

• 27 Februari 2011 - 17:11

Jos En Alette Twello:

leuk om te lezen, we hoorden van een trotse Marja en Aleid van jullie mooie reis. Veel plezier!
    groeten uit Twello Jos en Alette

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

rondreis door zuid Thailand

24 Januari 2012

nieuwe reis is een feit (Dubai,Java,Bali)

20 Maart 2011

Phuket

20 Maart 2011

Phuket

17 Maart 2011

Koh Phi Phi

14 Maart 2011

Koh Phi Phi

Hallo allemaal, Leuk dat jullie even een kijkje komen nemen op onze website! We gaan een rondreis maken door zuid Thailand. We landen (en starten) in Bangkok na een tussenstop in Hongkong. Vervolgens gaan we 5 weken reizen door zuid Thailand en leggen we ongeveer een afstand af van 2200 km waarna we eindigen in Phuket. Van daaruit zullen we weer terugvliegen via Hongkong naar Amsterdam. Hopelijk vinden we tijdens onze reis voldoende wifi punten zodat we jullie op de hoogte kunnen houden van foto's en reisverslagen!

Actief sinds 13 Dec. 2010