Masterisland - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu Masterisland - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

Masterisland

Door: frankveerinthailand

04 Maart 2011 | Thailand, Koh Tao

Koh Tao

Maandagnacht zijn we om tien uur vertrokken vanuit Hua Hin. We hebben een aantal uren in de bus gezeten en vervolgens zijn we overgestapt op een high speed catamaran. in de ochtend zijn we aangekomen op Koh Tao!! We hebben een pick up taxi genomen naar het "freedom beach". Een heerlijk rustig strandje met onwijs mooi uitzicht. De foto's ervan hebben we geplaatst!!

Hierboven de website van het resort voor degene die het leuk vinden!!

De badkamers hier zijn wat anders dan in Nederland. Alles staat nog geen 20 cm van elkaar af. Geen douchebak,douchegordijn of scherm maar gewoon over alles heen. De wc,de wasbak alles wordt zeiknat. De afvoer is een gat in de grond die voert al het water uit de badkamer af!! Het is hier ook zo warm dat het ook weer allemaal zo droog is.

Het is hier wel een beetje oerwoud. We horen de raarste geluiden en zien de raarste beesten. Sommige dieren maken het geluid van een cirkelzaag,anderen van een plastic piepbeestje waar je normaal mee speelt als je een hond hebt. we spotten ze vanaf ons balkon met de padvinderslamp :p maar soms hebben we ook grote taratula's op de kamer (wat we minder vinden)!! Haha

Eten brengen in restaurants en andere gelegenheden doen ze hier mooi op het gemak en in de volgorde die het beste uitkomt. Het kan zijn dat je eerst vlees krijgt dan 10min later groente en na een half uur rijst!! Het ligt er maar net aan hoe snel het klaar is en in welke volgorde ze het brengen. Het kan ook zijn dat de een alles al op heeft en dan de ander het eten krijgt haha dat is hier blijkbaar heel gewoon ;)

We hebben een scooter gehuurd en zijn over het eiland gaan rijden en hebben mooie eilandjes bezocht. Het is nog niet zo makkelijk hier te rijden met al het zand stenen en echt onwijs stijle heuvels die voor je gevoel wel 90graden omhoog lopen!! We moesten veel stukken dan ook lopen,klimmen en klauteren!! Met onze scooter kwamen we woensdag 2 keer bij shark baai. We wilden haaien zien maar ze zouden er in de middag zijn.. Terug gegaan maar niets gezien!! De dag erna in de ochtend hebben we de wekker om 6 uur gezet en zijn we weer met de scooter naar shark baai gereden.. Dat was wel even spannend haha maar helaas weer geen haai!! Vandaag hadden we een tour geboekt langs 5 stranden en snorkelplekken hier.. En je raad het nooit.. Vandaag hebben Frank en ik beiden een haai gespot :D het is dan toch wel even spannend als die echt 3 meter onder je zwemt en ongeveer anderhalve meter lang is!!!!!! Maar wel gaaf hoor en we leven nog ;) als moordwapen hadden we een vork.

Ons laatste eilandje was koh nang Yuan  een eilandje met twee bergen en daartussen een pad van zand midden door zee. Net een aquarium waar je in
Zwom!! 1 berg beklommen voor mooi uitzicht.. Heel mooi!! We waren wel
Twee Guido gutsers haha

Morgenvroeg reizen we door met de high speed catamaran naar koh samui ons volgende droomeiland!!

Bedankt voor al jullie reacties op onze website!!

• 04 Maart 2011 - 15:59

Nikki :

heee.
    alles goed daar ?
    zal wel heel mooi zijn daar !
    leuk verhaal hoor
    ik ga vanavond naar gae zal frank wel missen he whaha :P
    nog heel veel plezier daar van ons allemaal
    xx

• 04 Maart 2011 - 17:05

Monique:

Wat een leuk verhaal hebben jullie weer op de site gezet, maar eh.... ook wel spannend en ook wel eng.... taratula's zei je? ik denk dat ik geen oog dicht zou doen!
    Gefeliciteerd met Niek hè! En jullie lekker verder genieten van al het moois daar en natuurlijk van elkaar ;)
    xxxx monique

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

rondreis door zuid Thailand

24 Januari 2012

nieuwe reis is een feit (Dubai,Java,Bali)

20 Maart 2011

Phuket

20 Maart 2011

Phuket

17 Maart 2011

Koh Phi Phi

14 Maart 2011

Koh Phi Phi

Hallo allemaal, Leuk dat jullie even een kijkje komen nemen op onze website! We gaan een rondreis maken door zuid Thailand. We landen (en starten) in Bangkok na een tussenstop in Hongkong. Vervolgens gaan we 5 weken reizen door zuid Thailand en leggen we ongeveer een afstand af van 2200 km waarna we eindigen in Phuket. Van daaruit zullen we weer terugvliegen via Hongkong naar Amsterdam. Hopelijk vinden we tijdens onze reis voldoende wifi punten zodat we jullie op de hoogte kunnen houden van foto's en reisverslagen!

Actief sinds 13 Dec. 2010