Island Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu Island Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

Island Koh Samui

Door: frankveerinthailand

07 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Na onze mooie dagen op "freedom
Beach" in koh tao zijn we naar koh samui gegaan met de high speed catamaran. We verblijven nu in een grote bungalow aan zee (very Nice).. Sea breeze bungalow ( http://www.youtube.com/watch?v=kd9mvoH2vV0&feature=youtube_gdata_player ) We wilden eerst naar een ander resort maar onderweg kregen we een nieuw aanbod van de taxichauffeur. Waarom niet.. Haha..

In de avond zijn we naar een Thaise boxwedstrijd geweest haha heel bijzonder!! Dat ging er echt hard aan toe.. Eentje knock out geslagen en eentje die de ribben zowat in de keel had hangen na een por in zijn maag!! Een voltreffer met een high kick was ook geen uitzondering. We hebben wel gezien dat we geen ruzie moeten krijgen hier ;)!!

We zijn met een tour rond het eiland geweest en hebben mooie dingen gezien,tempels,big buddha,watervallen,monkeyshow,grandfather and grandmother (zie
Foto's voor uitleg :p) en een heerlijke tropische regenbui met onweer!! het was ook zo warm en bijna niet uit te houden. Het was net burgers Bush!! Wr hadden wel een bijzondere reisleider. Hij had maar 1 oog en zijn andere oog was helemaal wit. Hij zei:"sorry for my sunglases but I have only one eye,else I'm very ugly". Ook onze medereizigers met de tour waren bijzonder haha!!

We hebben ook weer nieuwe vrienden ontmoet.. Een spin met een diameter van zeker 10cm zo een lekkere dikke zwarte en een soort sprinkhaan,dikke groene van 15cm ofzo!! En 3000 muggen maar dat is dagelijkse kost haha

Zondag hebben we in de avond op de avondmarkt gegeten en daar heeft Frank ook een heerlijk gefrituurde sprinkhaan gegeten (ieuw)!! Er lopen hier heel veel "rijdende keukens" en je kan zowel op straat als op het strand lekker eten voor een klein prijsje!!

we hebben maandag ook maar eens (eindelijk) een dag rust genomen en hebben heerlijk op het strand gelegen en even bij het zwembad!!

We kregen al wel vieze kleren en ook veel kleren met zout van de zee dus hebben we onze kleren maar naar de wasserette gebracht. Voor €2.50 hebben we alle kleren weer schoon en gestreken terug!! Ideaal,moesten ze in nederland ook invoeren :p

Vanavond hebben we (weer) aan de straat gegeten.. Heerlijk lekker!! nu zitten we in een barretje!!

Morgen reizen we door naar Krabi

• 07 Maart 2011 - 15:26

Marja:

Ben net met mijn collega's jullie verslag aan het lezen en de reactie gatsie... een gefrituurde sprinkhaan, maar voor de rest fantastisch wat jullie allemaal doen.
    Geniet ervan XXX

• 07 Maart 2011 - 16:24

Maurice En Maaike:

Hai hai,aaaahhh gefrituurde sprinkhaan...erg voedzaam:-) en n spin van 10cm,niet fijn niet:-/...maar erg avontuurlijk duss!!!have fun...mooie foto's ook,echt geweldig:-) genietse liefs maurice en maaike

• 07 Maart 2011 - 20:24

Joop En Cilly:

Fijn het verslag nog ff mondeling van je vernomen te hebben.
    Jammer dat viber haperde. Wat een aaneenschakeling van ervaringen belevenissen en "smaken"
    Tot een volgend contact.

J.C.

• 08 Maart 2011 - 17:43

Ciel:

He lieve Veer!
    Wat gaaf al jullie belevenissen zeg, super wat je allemaal doet. Genoeg actie zo te horen en zeker te zien! Misschien zijn al die gefrituurde beestjes wel goed voor je buikpijn ;)
    Heel fijn al dat dierlijk schoon dat je in bush en op de markt onmoet. Agja alles went, als je terug komt bij je vrijwel immuun! Al zal een tarantula met een diameter van 10 cm nooit tot je top 3 vrienden behoren!

• 08 Maart 2011 - 19:10

Monique:

Gebakken sprinkhaan ach ja, 't is weer eens wat anders dan een karbootje hè. Het is wel een avontuur zeg, op de enge beesten, spinnen en sprinkhanen na lijkt het me supergaaf. Lekker verder genieten xxxx

• 10 Maart 2011 - 12:50

Ans Westenbroek:

Hallo Frank en Vera,

Wat een geweldige reis maken jullie!
    Heel leuk allemaal.
    Frank van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Vera ook van harte.
    Groetjes Henk en Ans

• 10 Maart 2011 - 17:06

Willem Regina Kids:

hee
    alles goed daar ?
    wat een reis zeg:)
    frank gefeliciteerd met je verjaardag en vera ook !! <:o)
    we waren van plan om nog langs te komen ,maar naar dat verhaal met de spinnen en sprinkhanen slaan we dat maar ff over :p
    nog een fijne vakantie !!
    groetjes ons allemaal ;)

• 10 Maart 2011 - 17:07

Oma Oss:

Frank van harte gefeliciteerd met je verjaardag; Vera jij natuurlijk ook hartelijk gefeliciteerd. Heb gelukkig sinds gisteren weer internet gekregen en kan jullie nu mooi volgen. Wat een geweldige reis maken jullie zeg. Geniet er nog maar lekker samen van. Hoop dat jullie nog veel moois zien. Hartelijke groeten, oma Oss(alaaf)

Verslag uit: Thailand, Bangkok

rondreis door zuid Thailand

24 Januari 2012

nieuwe reis is een feit (Dubai,Java,Bali)

20 Maart 2011

Phuket

20 Maart 2011

Phuket

17 Maart 2011

Koh Phi Phi

14 Maart 2011

Koh Phi Phi

Hallo allemaal, Leuk dat jullie even een kijkje komen nemen op onze website! We gaan een rondreis maken door zuid Thailand. We landen (en starten) in Bangkok na een tussenstop in Hongkong. Vervolgens gaan we 5 weken reizen door zuid Thailand en leggen we ongeveer een afstand af van 2200 km waarna we eindigen in Phuket. Van daaruit zullen we weer terugvliegen via Hongkong naar Amsterdam. Hopelijk vinden we tijdens onze reis voldoende wifi punten zodat we jullie op de hoogte kunnen houden van foto's en reisverslagen!

Actief sinds 13 Dec. 2010