De (echte) jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu De (echte) jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

De (echte) jungle

Door: frankveerinthailand

11 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

vertrek van Koh Samui naar Ton Sai (krabi.. Naast railay beach)

Daar zitten we dan midden in de jungle. We bestellen een biertje en een vers geperste ananassap en kijken rond waar we terecht zijn gekomen. Midden in de jungle met nog meer dieren- en apengeluiden!! De apen lopen hier om ons huisje (voor zover het een huisje is)!! We hebben hier geen stroom en zo ongeveer een barretje,strand,zee en mooi uitzicht met veel rotsen uit de zee. Het huisje is een bed met een masterklamboe en het dak (naja dak) kun je zo doorheen kijken. Het muskietennet zal wel nodig zijn! De reis hiernaartoe was ook een belevenis. Met onze backpack moesten we door het water lopen om op onze longtailboot te komen. Dat is nog wel even zweten als je daarmee op de boot moet klimmen. De badkamer van ons huisje is ook midden in de jungle. Aan de achterkant van ons huisje kunnen we via een deur naar achter lopen. Daar staat een losse pot op de grond en er hangt een soort douchekop, haha geniaal!! De apen kunnen zelfs ook nog op de wc komen als ze willen ;)!!

We verblijven op andamannatureresort een resort direct aan het strand:
Andamannatureresort.com het is hier nog steeds goedkoop en heerlijk eten!!

Het gaat hier goed los met regen en onweer!! Bijna iedere dag.. het water trekt zich iedere middag meters terug. Heel apart is dat om te zien!! er liggen dan hele stukken droog. Via de zee kun je dan naar andere stranden lopen.

We spotten hele groepen apen,rare beesten,dikke spinnen en andere gekke beesten!! Het is hier net burgers Bush!! Op veel plekken is het pikdonker.. Onze hoofdlamp (aka padvinderslamp) komt weer goed van pas!! Zelfs onze sneldrogende handdoek hebben we hier nodig omdat er stomweg geen handdoeken zijn. De maclight (zaklamp) hebben we ook vaak nodig.

Woensdagmorgen wilden we naar railay lopen (ander strand).. We konden dat niet via het strand doen omdat het water nog niet teruggetrokken was. We besloten via de bovenkant te lopen. Wat we niet wisten is dat het geen weg is maar dwars door de jungle loopt. Dus op de slippertjes wel zeker een uur sjouwen. De beesten die we onderweg hoorden en zagen waren ook niet mis haha.. Rare geluiden echt burgersbush maar dan 10 keer zo groot.

Het is ook wel vreemd om te beseffen dat de tsunami hier is geweest. Koh phiphi heeft wel een grote klap opgevangen toendertijd. We zagen borden staan met daarop de vluchtroute in geval van tsunami alarm.

Dinsdagavond toen we wilden gaan slapen was helemaal een avontuur. Ik wilde naar de wc in ons huisje (hut/barak) en deed de deur open naar de junglebadkamer. Ik keek natuurlijk wel even goed rond voordat er een of ander raar beest zou zitten. Ik wilde op de wc gaan zitten en zag opeens een masterbeest van ongeveer 30cm. Ik schrok me natuurlijk helemaal de pleures en was binnen 1 seconde weer in de "kamer"!! Gelukkig had ik de deur nog open anders was ik er zeker dwars doorheen gestort :p Na bijna een hartattack besloten we maar ergens anders tanden te poetsen aangezien onze huisvriend aka salamanderachtig dier nog gezelschap bleef houden. We hebben onze tandenborstel gepakt en hebben voor aan het strand bij een of ander wasbakje onze tanden gepoetst haha !! Tja als je al die oerwoudbeesten op tv ziet is het nog wel leuk maar in het echt...

Frank sliep al lang maar ik kon maar niet slapen ondanks door al het reizen we kapot moe waren!! Na nog een paar tropische vogelbeestengeluiden, kleine salamanders die over het dak liepen en een soort muis/das/rat met staart viel ik ook in slaap. Later werd ik wakker door een enorm kabaal. Twee apen op het dak die vochten om een noodje. Nog
geen minuut later dachten we dat het enorm regende. Echte goede regen dachten we en Frank was ook wakker. Twee uur later weer een hels kabaal maar nu nog erger (dat kon geen regen meer zijn). Dus we besloten buiten een kijkje te nemen. En jawel.. Bezoek van zeker 20 apen die in de boom boven ons
verbleven en op zoek naar noodjes waren. De noodjes vielen in tientallen tegelijk op het dak samen met ander spul,takken en bladeren. ik kon zelfs zo vanuit mijn bed door de gordijntjes naar buiten kijken en zag de apen slingeren!!

We zitten nu even voor ons huisje en de apen vergezellen ons rondom.. Leuk om te zien!! Het stikt hier wel van de muggen.. We zien er langzaam ook uit alsof we de waterpokken hebben ;) er vliegt nu ook een vleermuis rondom ons hoofd en hij vliegt nu op de kamer rond. Zonder klamboe waren we hier allang vertrokken ;) in een rolletje mentos zijn zelfs beestjes gaan wonen.. Blegh!!

Donderdagmorgen was Frank jarig!! We begonnen aan het ontbijt en opeens was het feest. Frank werd wel gefeliciteerd door 20 apen die boven onze hoofden slingerden!! Kabaal dat ze maakten haha ze slingerden overal heen.. Vanacht zaten ze ook weer op ons dak! Je moet op het strand ook goed op je spullen letten want ze gaan er zo mee vandoor!! Ik had bij ons resort een "birthdaycake" geregeld voor Frank dus die aten we op tijdens onze jungletour.

Dit keer ging onze jungletrek weer een aantal km verder. We hadden een afspraak gemaakt bij de klimschool. We zijn met instructors naar het strand gegaan en hebben daar rotsen beklommen. Het was niet echt voor beginners haha onze derde klim was zo ongeveer een verticale muur haha!! We waren samen met 2 Engelsen en die hadden al hun derde dag!! We hebben pittige rotsen beklommen en op een gegeven moment kwamen we niets meer omhoog. We besloten maar te stoppen,we hadden genoeg beklommen!!

We wilden nog wel "even" naar een
View point op het strand waar we waren en naar "blue lagoon" een zoetwatermeer. Dat moet prachtig mooi zijn! We hebben ons vies verkeken op de klim die we moesten maken. Het was geluk hebben dat we nu professionele klimmers waren ;) het viewpoint was te doen maar helaas zijn we niet bij blue lagoon aangekomen. Na een masterklim door rotsen en touwen gingen er 3 afdalingen echt verticaal naar beneden met alleen een touw als mogelijkheid. Als we dat gedaan hadden dan waren we we er nu vast niet meer geweest (wat hebben we verstandige keuzes gemaakt haha) eenmaal weer beneden waren we kapot moe en konden we niets meer. Even zwemmen in de zee en daarna met de boot weer naar ons strandje en krotje!

Drugs verboden hier?daar merken we op ons strand niets van!! In de ochtend vroeg,middag en avond overal ruik je wiet!! we zijn zo ongeveer echt de enige die het niet nemen. Ongelooflijk als je weet welke straf er hier voor staat!!!

Eenmaal aangekomen weer op Ton
Sai zijn we helemaal uit elkaar getrokken door masseurs.. Heerlijk!! Een uur lang.. opweg terug naar onze krot zagen we een grote slang wegsluipen onder een ander huisje brrr

De poezen hier hebben allemaal een stuk staart eraf. Daar maken ze hier blijkbaar soep van.. Heel vies!! Verder zijn ze wel heel lief en zorgzaam voor de straatpoezen en honden. In ons resort sporen de mensen echt niet haha ze hebben echt humor en zijn zo gek als
een deur!!

Hoe we aan het begin van onze vakantie niet begrepen hoe mensen zo onder de muggenbulten zaten,zo goed begrijpen we het nu!! Frank is nog wel
een beetje met rust gelaten (hoewel die er voor zijn doen ook veel heeft)!! Voornamelijk mijn benen zien eruit alsof ik een ernstige waterpokkenaandoening heb.. Het jeukt ook masterlijk!!

Na drie nachten bijna geen slaap en getijsterd worden door muggen onder de klamboe (en een masteranimal die een paar keer tegen de deur plofte van de badkamer) waarvan we sterk een aapvermoeden hebben zijn we de junglehut wat minder gaan waarderen :p vooral de jeuk van de muggen ook!! We gaan vandaag eens opzoek naar een andere mogelijkheid.

We lullen inmiddels ook Engels als brugman haha

• 11 Maart 2011 - 08:01

Joop En Cil:

Heerlijk. Wat een ervaringen. Wat gaat het nu snel. Fijn dit verslag te lezen.
    Blijf gezond en voorzichtig.

• 11 Maart 2011 - 17:02

Monique:

Avontuurlijker kan haast niet zou ik zo zeggen, ik weet niet of ìk dat allemaal nog wel zo leuk zou vinden, al die mega-insecten, apen, slangen, spinnen brbrbrbr, maar spannend is het zeker wel ik denk dat ik geen oog dicht zou doen. En die mensen zo gek als een deur? Misschien de hele dag lopen lurken aan een joint??? ;)
    Tot de volgende x maar weer xxxx

• 11 Maart 2011 - 21:00

Maurice En Maaike:

Wow wat n verhaal zeg!!!!!en al die beesten....je kunt les gaan geven in biologie;-)maar echt superrrr en de jungle,ondanks al die ongemakken klinkt t toch wel erg gaaf!!!!!ik ga straks gauw weer ff foto's kijken:-) have fun nou rustig aan liefs van hier en frank,iets te laat maar alsnog gefeliciteerd!!!!;-):-)

• 12 Maart 2011 - 16:30

Anniek Spikker:

Jeetje jongens! Wat maken jullie mooie dingen mee! Spannend! Als we jullie nog maar wel heel van het vliegveld af kunnen halen binnenkort!
    Geniet ervan schatten!
    kusjes

• 12 Maart 2011 - 19:21

Jeroen Goosebottle :

Geweldig wat jullie allemaal meemaken en zien daar! Masteranimals :P haha!
    Dat zal vast wel.. Geniet er nog flink van want dit is wel een MASTERervaring natuurlijk! Groeten van de Ganzen...