Kuta (Bali) - Reisverslag uit Şānūr, Palestina van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu Kuta (Bali) - Reisverslag uit Şānūr, Palestina van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

Kuta (Bali)

24 Augustus 2012 | Palestina, Şānūr

Kuta (Bali),

We zijn aangekomen op onze laatste bestemming van de reis. We zitten nu in Kuta op Bali in "Bali Dynasty resort".

We hebben heerlijk aan het strand gelegen en ook hebben we weer een aantal dingen bekeken. Jeroen en Anniek zijn ook de afgelopen dagen samen met ons geweest wat erg gezellig was.

We hadden een scooter gehuurd om het eiland te gaan bekijken. We hebben onder andere de "Tana Lot tempel" bezocht en ook de tempel "Pura Alas Kedaton", daarnaast ook nog de "Pura Uluwatu tempel" aan zee. De laatste tempel had een erg mooi uitzicht over rotspartijen en het water, maar had ook op veel plekken diepe afgronden. Een man dacht even een handstand te maken voor de foto, op de achtergrond was een diepe afgrond! Gelukkig ging het goed, al schrok ik me helemaal kapot. De namen van de tempels zijn nauwelijks te onthouden, vandaar dat ik ze maar even hier noem zodat we het niet vergeten!

We zijn met de scooter ook naar verschillende strandjes gereden, onder andere Uluwatu beach, een leuk wit strand met mooi uitzicht. We zijn ook op het nusadasa strand geweest. Een man wees ons op de haaien die er zwommen en we konden ze inderdaad vanaf het strand zien zwemmen! We hebben daar ook lekker gegeten en grapten over een gezin die er zaten te eten. Na een aantal opmerkingen riep de vrouw van "Roderik" dat de sushi ook erg lekker was van de kaart. Oops.. Het waren Nederlanders!

We hebben ook op Padang beach gelegen. Een mooi wit strand met mooie rotsen (in het water). Het strand had veel weg van Thailand. Een mooie plek om te vertoeven. Ook de apen kwamen zo aan het strand.

De wc's hier vergen soms ook enige moeite en lenigheid! Het zijn dezelfde wc's als op sommige plekken in Thailand. Een soort Franse wc maar dan heb je een veel smaller stuk om je voeten op te zetten en zitten je voeten ook dicht bij elkaar. Het vergt enige concentratie!

We zijn ook in de "uitgaans straat" geweest. Grote discotheken en een hoop barretjes. Er lopen in Kuta veel surf mensen rond die meestal uit Australië komen.

In de avond gingen we naar het winkelcentrum "Discovery". Een groot winkelcentrum van 4 verdiepingen. We hebben niets gekocht maar er was een hoop te zien. Anniek en ik waren de mannen kwijt en dat is dan lastig zoeken in een winkelcentrum van 4 verdiepingen. We besloten naar de informatiebalie te lopen. Daar hebben we Jeroen en Frank laten omroepen. Alsof we onze kinderen in de Ikea hadden laten spelen en daarna lieten omroepen! Het was in ieder geval wel grappig toen ze werden omgeroepen door het hele winkelcentrum :P al hadden ze het bericht zelf niet gehoord haha.

We zijn na een lange vakantie alweer bezig aan onze terugvlucht. Terwijl ik dit verhaal type zitten we in onze tweede vlucht van Jakarta naar Dubai. Tijdens onze vlucht met Garuda kregen we een heerlijk pasteitje, een Indonesische snack die we zochten in Java en Bali maar nergens vonden. 1 keer hebben we het wel gegeten. Wel gek dat het pasteitje uit het vliegtuig het lekkerste was ;-). Je krijgt in het vliegtuig een gewone vork en mes. Heel bijzonder als je bedenkt dat je eigenlijk nog geen pincet of scherp voorwerp mee mag nemen!

Onze vlucht is tot nu toe al een ware belevenis! Bij het inchecken in Bali kozen we de domestic flights. Nadat ons koffer was ingecheckt begonnen we te twijfelen of we niet hadden moeten inchecken bij de international
flights. Dat werd "even" vragen aan iemand hoe het zit. Van de een naar de ander, balie 1, balie 2, medewerkers aan de incheck Gates, studenten die voor Garuda werkte, de manager etc. Kortom werden we van het kastje naar de muur gestuurd. We vonden het gek dat bij het inchecken werd gezegd dat we ons koffer zelf moesten ophalen in Jakarta. Daardoor begonnen we te twijfelen. Alle Indonesische mensen blijven hier altijd zeer kalm en niemand maakte zich er druk over. Het Engels van de medewerkers was ook niet al te best. Niet iedereen begreep wat we bedoelden. "Yes, don't worry, you have time" We hadden maar een uur overstaptijd, in die tijd moesten we uit het vliegtuig,lopen naar de bagagehal en op de koffers wachten, inchecken, door de paspoortcontrole, de security check en de controle bij het boarden. Lichtelijk raakten we er beiden een beetje gestrest van, als we de vlucht zouden missen zaten we de hele nacht op Jakarta! Eenmaal
aangekomen in Jakarta wilden we snel het vliegtuig uit. We liepen de slurf door, renden de gang in en liepen als de wiedeweer naar de bagageband. Daar aangekomen draaide de band nog niet. Er waren nog 8 mensen die de aansluiting op de vlucht naar Dubai moesten halen. Opeens kwam er een man op ons af "connecting flight?". Ik had namelijk net daarvoor al gevraagd waar we naartoe moesten omdat we geen tijd te verliezen hadden. Ze verzochten mij om mee te lopen want we hadden geen tijd, Frank moest blijven staan. Ik moest gaan inchecken en Frank kon dan ondertussen op de koffers wachten. We renden de gang door, door een steegje tussen wat rare stukken door en toen waren we achter de Gates en bagagehallen, daar dropten hij ons in een lift en gingen we naar de eerste verdieping. We renden de gang door naar de incheckbalie. Daar aangekomen liet ik de paspoorten zien, maar de tickets vond ik niet. "no problem" zei de man achter de balie! Ik vond het wel vreemd maar het zal vast goed zijn, ze zijn hier niet zo nauw met sommige regels ;-). Gelukkig had Frank de tickets bij de paspoorten gestopt! Ik zweette wel al behoorlijk van het rennen en de spanning of de koffers kwamen en we onze volgende vlucht zouden redden. Frank was nog altijd beneden om op de koffers te wachten. Een man maakte contact met het bagageruim en ik beschreef ondertussen de koffers. Ze hadden wel een priority label gekregen in Bali. Uiteindelijk had Frank de koffers en kwam die met een kar via het bagageruim en de lift boven rennend door de gang ook naar de incheckbalie, betaalden we de vertrekbelasting en werden de koffers ingecheckt. We holden door de gang naar de paspoortcontrole en daarna de security check. Daar moesten we de koffer ook nog open maken! Eenmaal bij de boarding controle zagen we tot grote opluchting dat er nog een hoop mensen zaten (fiew). Uiteindelijk had de vlucht nog vertraging ook. Het kostte toch wel even wat zweet en hartkloppingen haha! Nu hopen we dat het koffer onder ons in het ruim
mee reist...

Eenmaal aangekomen in Dubai vlogen we door richting Amsterdam met de emirates. We hebben in een Airbus A380-800 gezeten. Wat een enorm joekelvliegtuig, de grootste ter wereld. 2 verdiepingen met weet ik veel hoeveel zitplaatsen. De vleugel en motoren waren ook enorm! We ontdekten ook dat we in de lucht wifi konden inschakelen op de telefoon en laptop! Die gekke sjeiks zijn helemaal gek haha.. We hebben op 1 telefoon ingelogd waarmee we vanuit de lucht gewoon konden internetten en whatsappen. Bijzonder als je op 12 km hoogte vliegt.

Helaas zit de vakantie er alweer op en moeten we snel weer aan het werk om te sparen voor de volgende reis. We zijn zojuist geland in Amsterdam na een lange reis. We hebben het onwijs leuk gehad en mogen blij zijn dat we ook dit land weer hebben mogen ervaren.

Iedereen weer bedankt voor het volgen van onze reisverhalen. We zullen ongetwijfeld terugkomen met nieuwe verhalen vanuit een nieuw land...