Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

Dubai

28 Juli 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo trouwe lezers,

Daar zijn we weer met onze reisverhalen. We zijn nu pas 2 dagen op pad en hebben alweer een hoop gedaan en te vertellen.

Te beginnen met onze vlucht vanaf Amsterdam naar Dubai. Er was een (donkere) man aan boord die nogal moeilijk begon te doen. Hij had een biertje te veel op en wilde nog meer bier wat hij niet kreeg! Hij verzocht de stewardess onvriendelijk om nog meer bier te halen. Nadat het hem niet ging lukken bleef hij lang boos en schelden (lees zeker 2 uur). Nadat de baas van het vliegtuig hem had toegesproken was het gelijk klaar,anders zou hij in Dubai opgepakt worden. Hierdoor hadden we wel 10 stewards en stewardessen bij ons staan. Het zijn best knappe mensen zowel de vrouwen als mannen.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld wilden we een taxi. De eerste beste die taxi riep liepen we achterna. We moesten echter door een schuifdeur lopen een parkeergarage in. Meerdere keren vroeg ik aan Frank:"gaan we dit doen en klopt dit?". De "taxichauffeur" legde al snel Frank zijn koffer achterin zijn donkere bus met geblindeerde ramen. Daarna zei hij de prijs, die wel heel belachelijk was! Gelukkig hebben we daarna de koffers gepakt en konden we met de echte taxi richting hotel.

Eenmaal aangekomen in het hotel werden we als sjeiks voor de hoofdingang van het hotel gereden. De deuren werden vriendelijk opengemaakt door het hotelpersoneel en de koffers werden al snel uit de auto gehaald en naar onze kamer gebracht. De mensen hier zijn (ondanks de ramadan) erg aardig en vriendelijk. Zeker in het hotel zijn ze erg aardig en helpen ze met alles (we hoeven zelfs geen stoel aan te schuiven als we gaan ontbijten/dineren en als we een taxi nodig hebben fluit iemand van het hotel naar de straat en komen ze zo voorrijden,de deuren worden opengedaan,het bord in de eetzaal wordt aangegeven en noem maar op). Hier in Dubai eet en drinkt niemand op straat,zelfs toeristen niet. Als je dat wel doet moet je een boete betalen (of je kan zelfs opgepakt worden). We gaan dan vaak "braaf" ergens water drinken uit de tas in een wc hokje. Alsof het iets is wat zeer illegaal is, water drinken als het buiten 50 graden is!! Gelukkig hebben we veel lekkere dingen meegenomen om te eten zodat we tussen de middag wel wat kunnen eten. Alle restaurants en eettentjes zijn gesloten. Het is bijna onmogelijk om aan eten/drinken te komen. Een enkele keer zien we een supermarkt, die zijn wel open. Ook in het hotel is alles dicht tot zonsondergang. Daarna.. Gaan alle blikken open en komen uit alle hoeken hele dure auto's en iedereen eet zich helemaal rond. Af en toe zien we iemand smokkelen. Ze bedenken de gekste dingen om stiekem toch even wat te drinken of eten. Op het strand trok iemand een shirt over zijn hoofd en dronk daarna onder zijn shirt. Zo stoppen wij soms ons hoofd in de tas om te drinken haha. Alle posters,vitrines en plaatjes van eten zijn ook afgedekt met plastic zakken, karton of ander spul. In het hotel kun je eventueel wel de Roomservice bellen, die komen dan eten brengen.

We verblijven hier nu in het sofitel van Dubai en ligt in de wijk:"walk". Een erg sjieke en mooie bedoeling. Zowel het hotel als de wijk is erg luxe.

We hebben hier andere stekkers nodig dan in Nederland. Dat wisten we ook dus de wereldstekker hebben we meegenomen. Ik wist alleen niet dat de driewegstekker voor kortsluiting zou zorgen. Ik (Vera) heb in onze kamer de hele stroomvoorziening laten uitvallen/ontploffen. We kregen het ook niet zelf gemaakt dus heeft iemand van het hotel dat voor ons gedaan. Zelfs Van Lente kon niet aan de slag, want alle kasten waren afgesloten waar de stroom achter zat.

In onze kamer hebben we de airco op 25 graden. Dat is haast niet voor te stellen voor Nederland ;-)

Vrijdagmorgen hebben we rond het hotel gelopen. Wat een mooie buurt! We hebben ook al flink wat mooie plaatjes geschoten (400 foto's in 2 dagen). In de middag zijn we even op het strand geweest. Ik was na 10 minuten roodheet van de warmte en heb snel een koude douche genomen. Daarna kon ik er weer even tegenaan. We gingen daarna naar een shopping mal. Bijna alles hier is voorzien van airco, zelfs de ondergrondse metro,shopping mals, hele hotels etc. Dat maakt het een stuk aangenamer. De shopping mals zijn niet normaal luxe en er is van alles te zien. Grote fonteinen, watervallen, een mega vissenkom noem maar op!De metro hier rijdt zonder chauffeur. Heel gek gezicht! Je kan voorin staan en hebt dan een enorm mooi uitzicht. In de avond zijn we naar de "Burj Khalifa" geweest. Dat is de hoogste toren van de wereld en is bijna 900 meter hoog. We hadden prachtig uitzicht en zijn omhoog gegaan toen het nog licht was. Daarna hebben we boven een uur gewacht tot het donker was! Mooie plaatjes hebben we geschoten. We voelden de toren heen en weer gaan. Best een eng gevoel en ook niet altijd even prettig!

Eenmaal thuis was fotograaf Hakeboom (Frank) de camera kwijt (dacht hij). Na een sprintje achter de taxi aan en bijna een telefoontje vanaf het hotel zat hij gelukkig (fiew) toch in de tas.

Het is hier overal bijzonder schoon. Mensen zien we soms op onmogelijke manieren schoonmaken. Zittend op een roltrap met een geel doekje, emmer sop en een stoffer. Alle treden stuk voor stuk schoonmaken. Alles ziet er wel gelikt schoon uit. Bijna nergens is afval te zien, zelfs geen kauwgum op straat.

Er staan hier op veel plekken camera's op straat (en ook overal binnen). Leuk om te ontdekken na een paar gekke dansjes in de lift :P.

Zaterdag zijn we in de ochtend met de metro op pad gegaan naar "hotel Atlantis". Wat een enorm groot hotel!! We hebben (stiekem) binnen ook een gedeelte van het hotel bekeken. Helaas lukte het ons niet om de torens van het hotel in te komen voor mooi uitzicht. Hierna zijn we met de monorail over het palmeiland gereisd. Mooi stuk van Dubai!

We zijn vervolgens met een taxi naar "Dubai Creek" geweest. Het oude gedeelte van Dubai. Ook leuk om te zien. Allemaal wat ouder en armer. Hier hebben we over het water gevaren met een speedboot en een paar mooie plaatjes geschoten. Daarna nog rondgelopen bij het business centre.

Daarna waren we allebei wel even klaar met bekijken (we hebben voor mijn gevoel de hele stad gezien in 2 dagen haha). Dus gingen we even heerlijk aan het zwembad liggen.

Dubai heeft enorm veel mooie en hoge gebouwen. Je kan het zo gek niet bedenken of het staat hier. De jachthavens zijn ook erg mooi omringd door hoogbouw. Het enigste 7 sterren hotel van de wereld staat hier ook, het grootste aquarium van de wereld en grootste aquapark. Zo zullen er ongetwijfeld nog meer dingen het grootste zijn hier ;-)!

Het is in ieder geval al een luxe als je op straat mag eten en drinken haha, dat beseffen we hier pas.

Vanavond zijn we met de taxi naar de metro gegaan. Dat leek wat gewoons want dat hebben afgelopen twee dagen wel meer gereisd met de taxi naar de metro. De taxichauffeur had wel een zeer leuke bijzondere route voor ons in petto. Na een paar straten extra en een paar rondjes extra van de zaak vroeg Frank:"what are you doing?". Hij antwoordde dat hij ons naar de metro bracht (hij was overigens zwaar chagrijnig). Toen hij boos vroeg of we een kaartje hadden zeiden we van wel. Ik zei we willen graag naar de metro, we hebben wel meer met de taxi gereisd maar zijn nog nooit 3 keer langs hetzelfde punt gereden. Hij zei daarop dat hij op die weg alleen rechtdoor kon rijden. Haha nou ja goed, het zal wel ;-)

Daarna de metro in. Leek ook een gewoon ritje. Er kwam alleen bij een stop toch een beetje vreemd soort sjeik binnen met een hoedje op en een grote toilettas. Hij keek meerdere malen om zich heen en liep een beetje te zenuwen. Toen hij zijn tas achter zich legde en zijn telefoon pakte dachten we even dat we in rook zouden opgaan. Gelukkig konden we er bij het volgende station uit en liepen maar snel weg.

Daarna naar de fontein shows gekeken tussen de high buildings en de burj khalifa. Het was zo mooi dat we 3 shows hebben gekeken!!

We hebben nu alweer veel te veel verteld over afgelopen twee dagen en we hebben nóg meer te vertellen.. Kortom was Dubai fantastisch!

Morgen vliegen we door vanaf Dubai naar Jakarta (Java).. maar nu eerst proosten we nog even op de vakantie in de rococo bar van het hotel.. Cheers!!

• 29 Juli 2012 - 23:29

Ellis:

Hee veer&Frank.

Wat een avontuur!! Heel leuk om dit te lezen en wat een mooie foto's!! Geniet ervan en we lezen graag jullie volgend avontuur.

Liefs van ons