Jakarta (Java) - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu Jakarta (Java) - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

Jakarta (Java)

30 Juli 2012 | Indonesië, Jakarta Pusat

Jakarta (Java),

Dubai was een mooie ervaring. Na een vlucht van ongeveer 8 uur zijn we weer op Java aangekomen. Het was niet bepaald een rustige vlucht. We hebben meer dan de helft van de tijd met de gordel dicht gezeten omdat we zoveel turbulentie hadden. Ik moest op een gegeven moment heel nodig naar de wc dus ging ik maar gewoon. Werd alleen met de neus vol tegen de spiegel aan gedrukt en zag (bijna) alle hoeken van het wc hokje!

Eenmaal in Jakarta op de luchthaven stond onze chauffeur al klaar (Henri) met een bordje: "party Urlings" dat kon niet missen dus gingen we met hem mee naar ons hotel. We verblijven hier 2 dagen (in het Santika hotel op Jakarta).

Na (weer) een korte nacht zijn we lekker gaan ontbijten. We zijn met onze chauffeur naar de haven van Jakarta gegaan. Leuk om te zien! Alles gaat hier nog op de ouderwetse manier. Daarna door naar de markt en daarna nog de vismarkt. Stel er vooral geen Nederlandse markt bij voor want voor mijn gevoel hebben we daar wel honderd parasieten ingeademd ;-). We zijn vervolgens naar de oude VOC gegaan (plein) en bij café Batavia wat gedronken. Vanaf daar reisden we naar de monas in het park van Jakarta. Daarna hebben we heerlijk bij het hotel aan het zwembad gelegen.

De mensen hier maken sommige parkeerplaatsen zo vol dat ze een steen voor de auto onder de wielen leggen, handig als er nog auto's verplaatst moeten worden haha. Het is hier ook niet bepaald schoon. Op veel plekken zwerft afval rond. Soms liggen er zelfs afvalhopen in de woonwijk. Net zoals in Thailand is het hier geen uitzondering als je 5 mensen op een scooter ziet incl. Baby! De straten zijn kwa chaos misschien nog wel erger dan Bangkok.

Vanmiddag zaten we even op een muurtje wat te drinken met onze chauffeur. Opeens liep er een enorme  rat langs! Hij liep snel en wilde daarna de put in gaan. Zijn hoofd en middenlijf wilde nog wel, alleen bleef zijn dikke kont met 2 pootjes strak in de lucht staan, heel grappig gezicht was dat! Uiteindelijk floepte hij toch de put in.

We hebben enorm lekker Indonesisch gegeten bij een restaurantje. Onze chauffeur had ons dit restaurant aanbevolen.  De ober wilde heel graag op de foto met mij en vroeg toestemming aan Frank. Daarna rende hij hard weg met zijn collega's achter zich aan haha. Hij gaf zijn telefoon met de foto niet meer af.

Nu heerlijk een drankje langs het zwembad met muggenspray!

Morgen reizen we door naar Bogor!

• 30 Juli 2012 - 16:39

Joop:

Zo zo. Dat zijn weer leuke ervaringen.
    Het gaat vanaf nu snel dus geniet maar verder.
    Tot ooVoo.

• 30 Juli 2012 - 16:39

Joop:

Zo zo. Dat zijn weer leuke ervaringen.
    Het gaat vanaf nu snel dus geniet maar verder.
    Tot ooVoo.

• 30 Juli 2012 - 16:42

Cilly:

Even iets anders dan Dubai toch? Kijk goed om je heen.
    Dikke kus xxx

• 30 Juli 2012 - 19:50

Eef:

Poeh hey! Volgens mij houden jullie het wel uit daarzo.. Haha veertje wat kun je leuk vertellen :) Ben blij dat het goed gaat, niet teveel sjansen met obers en geniet van de mooie natuur, het eten en de sfeer! Houd ons op de hoogte, xxx Eef

• 30 Juli 2012 - 21:12

Maaike&maurice:

Hai hai, nou dat klinkt leukk en spectaculair....de vliegreis naar dubai al iets spannend;-) en deze met veel turbulentie...maar ja gaat om t land...mooie foto's..wat n luxe in dubai...maar leuk v een paar dagen denk ik...;-) maar klinkt leuk allemaal....mooie foto's ook van java...ziet er mooi uit!!! Nou kijk uit naar meer foto's en verhalen...helemaal leuk zo!!!;-) geniet ervan dikke kus maurice en maaike

• 04 Augustus 2012 - 10:19

Anniek:

Wauw jongens! Klinkt allemaal geweldig! Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen! Liefs!!

Verslag uit: Indonesië, Jakarta Pusat

11 Augustus 2012

Borobudur (Magla) en Yogyakarta

06 Augustus 2012

Pangandaran (Java)

Hallo allemaal, Leuk dat jullie even een kijkje komen nemen op onze website! We gaan een rondreis maken door zuid Thailand. We landen (en starten) in Bangkok na een tussenstop in Hongkong. Vervolgens gaan we 5 weken reizen door zuid Thailand en leggen we ongeveer een afstand af van 2200 km waarna we eindigen in Phuket. Van daaruit zullen we weer terugvliegen via Hongkong naar Amsterdam. Hopelijk vinden we tijdens onze reis voldoende wifi punten zodat we jullie op de hoogte kunnen houden van foto's en reisverslagen!

Actief sinds 13 Dec. 2010