Bogor (Java) - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu Bogor (Java) - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van frankveerinthailand - WaarBenJij.nu

Bogor (Java)

01 Augustus 2012 | Indonesië, Bogor

Bogor (Java),

Allereerst:"wat hebben we het hier naar onze zin!" We hebben al zoveel gedaan en gezien in een paar dagen.

Dinsdagmorgen zijn we vroeg vertrokken  met onze chauffeur naar Bogor. Hij heeft ons veel verteld over het land en stopt op de meest leuke (bijzondere) plekken. Hij kent het land enorm goed. We zijn onderweg bij een familiebedrijf gestopt die wajangpoppen maken. Indrukwekkend hoe arm de mensen daar leven en hoe een oude opa op de grond van hout de mooiste dingen maakt. Hij had inmiddels al 400 modellen wajangpoppen in zijn hoofd zitten! De man (die erg lachen was) nam ons mee de kampoeng in (dat is een oud/arm dorpje). We hebben veel mensen gezien en ook veel vruchten en specerijen: pindavelden, mango, nootmuskaat, mintgras, papaja etc.
De man van het fabriekje had het erg naar zijn zin met ons en grapte er de hele tijd op los. Hij liet ons wat lekkers proeven van de boom. Het zag er uit als een heerlijke vrucht. Nadat we een hap namen (omdat hij zei dat het goed was voor je bloeddruk) spuugden we het beide uit. Het was nog dubbel zo zuur als een citroen! Hij schaterde het uit en kwam niet meer bij. Toen we het hadden over Indonesië vertelde ik dat veel familie hier vandaan komt en mijn moeder en oma. Een halfbloed noemen ze hier:"gado gado" en een kwart een S.M.R. (Sambal Met Rijst).

Daarna zijn we naar de botanische tuinen gereden ook in Bogor. Erg mooi stuk natuur!

Daarna kwamen we bij ons hotel:" happy valley" in Bogor. gghouse@indo.net.id een erg mooi bijzonder hotel middenin de rijstvelden. Prachtig uitzicht met aardige mensen. We hebben samen rond gewandeld hier in de omgeving en door de "straatjes" gelopen. We hebben veel mensen van hier gesproken. Wat een armoede en de mensen zijn zo enorm vriendelijk en lachen bijna altijd!

Woensdagmorgen gingen we al vroeg op pad. Via het hotel hadden we een gids geregeld die met ons door de rijstvelden zou lopen. Nadat onze gids een foto van ons had gemaakt stapte hij naar achter en viel in een gat van 1 tot 1.5 meter diep! Hij lachte vriendelijk en zei:"I'm à strong men"!  Na een uur waren we weer bij het hotel, maar wij vonden het zo mooi dat we meer wilden zien. De gids vond het ook gezellig met ons en liep mee. We liepen een brug over en klommen over een hek heen. Aangezien wij ook van avontuur houden deed de gids leuk met ons mee. We liepen dwars door een sterk stromende rivier de rijstvelden in! Prachtige plaatjes hebben we daar geschoten.. Het feit dat we 3 keer dood hadden kunnen zijn en onze "wandeling" op discovery uitgezonden had kunnen worden laten we even achterwege haha! Daarna liepen we door en hielpen we 2 oude vrouwtjes met rijst uitslaan. Op de terugweg liepen we door de kampoeng terug dwars door alles heen. (het leek op de klettersteige van Duitsland maar dan de Indonesische versie).

Daarna lekker even zwemmen en toen op naar de markt in Bogor. We dachten: best leuk een markt! Het was alleen iets anders dan we dachten.. Chinatown is er niets bij! Alle ingewanden van dieren, stinkende vis, rottend fruit noem maar op. Ik denk dat we daar wel 20 parasieten hebben ingeademd in plaats van 10 op de vorige markt. Wij wilden de markt bekijken maar in plaats daarvan werden wij de "markt". Ik blond en Frank blanke huid. Geen toerist te bekennen behalve wij. We voelden ons net zelf een toeristische attractie!

Onze chauffeur is vandaag jarig dus we hebben hem even in het zonnetje gezet!

Vanavond weer lekker Indonesisch gegeten bij een restaurantje. Je moet er alleen soms niet over nadenken wat je eet! Pootjes,botjes en pezen alles hangt er nog aan! Frank at eend en een lemper (plakrijst) gevuld met stukjes hersenen en ik een kuikentje met rijst (ieuw)!

Nu zitten we heerlijk met een drankje op ons balkon naast het water (met moskee muziek).

Morgen reizen we door naar Bandung.

• 01 Augustus 2012 - 19:45

Eef:

Aaaah een kuikentje met rijst, wat zielig! De foto's op FB zien er geweldig uit, gaan jullie hierna toevallig naar Bandung? Jullie reis is tot nu toe hetzelfde als die van ons namelijk :) Geniet van jullie drankje en de mooie moskee muziek! xxx

• 05 Augustus 2012 - 10:34

Maurice En Maaike:

Wat klinkt t toch geweldig!!!!ik geniet mee...;-) wat n avontuur maar super om zo dicht bij de bevolking te zijn....en s.m.r. Geweldig!!!!;-);-) de foto's zien er mooi uit... Hier weinig verandering qua weer, "zon met hier en daar een bui" ;-) dus geniet van al dat moois!!!!! Have fun en wacht met plezier t volgende verhaal af... En ohja kuikentje....ieuwww haha liefs ons

Verslag uit: Indonesië, Bogor

11 Augustus 2012

Borobudur (Magla) en Yogyakarta

06 Augustus 2012

Pangandaran (Java)

Hallo allemaal, Leuk dat jullie even een kijkje komen nemen op onze website! We gaan een rondreis maken door zuid Thailand. We landen (en starten) in Bangkok na een tussenstop in Hongkong. Vervolgens gaan we 5 weken reizen door zuid Thailand en leggen we ongeveer een afstand af van 2200 km waarna we eindigen in Phuket. Van daaruit zullen we weer terugvliegen via Hongkong naar Amsterdam. Hopelijk vinden we tijdens onze reis voldoende wifi punten zodat we jullie op de hoogte kunnen houden van foto's en reisverslagen!

Actief sinds 13 Dec. 2010